Your Custom Text Here
Het zijn de jaren '50 in Hollywood en schone schijn is de orde van de dag, maar zij die deel van het wereldje uitmaken weten wel beter.
Acteur Newland Archer heeft zich verloofd met de beeldschone May Welland. De terugkeer van tienderidool George Manson zorgt voor oproer. George woonde een tijdje in New York, waar hij samenleefde met een man. Newland raakt gefascineerd door George.
Bungalow 5, gebaseerd op "The Age of Innocence" van Edith Wharton, is een liefdesverhaal tussen de regels.
De welgestelde Madame Catherine verhuist van Parijs naar een groot landhuis op het platteland. Ze krijgt slaapproblemen en wordt het slachtoffer van verschrikkelijke nachtmerries. Ze kan het gevoel niet van zich afzetten dat er zich iets bovennatuurlijks afspeelt in het huis. Is het verbeelding of is haar leven echt in gevaar?
‘Madame Catherine’ is een bewerking van de 19de eeuwse novelle ‘De horla’ van de Franse schrijver Guy de Maupassant. Vande Wiele geeft de zwarte romantiek van ‘Madame Catherine’ weer met grafiet, in lichte grijzen of het donkerste antraciet, met strakke contouren maar sensuele nuances. Helemaal in de lijn met de esthetiek van het fin de siècle: het hoofdpersonage lijdt, de lezer geniet.
Joost Pollmann
After her house in Paris has burned down, killing her lover, Madame Catherine moves to her country home on the banks of a river. One day, on a ship passing by, she espies a ghost waving at her and begins to be consumed by nightmares. A presence watches her, follows her, and touches her in the night. Only when she leaves her country home is she released from the phantom who has it in for her. Catherine gradually loses her mind. Or is something genuinely afoot? She only sees one way out.
Following on from ‘Monsieur Bermutier’, this is Maarten Vande Wiele’s second adaption of a work by Guy de Maupassant. In this idiosyncratic version of ‘The Horla’, Vande Wiele ably allows suggestion to do its work. In pencil, he sketches the story of a woman who becomes the victim of a supernatural phenomenon – or is she in fact not the victim? Black shadows reflect the darkness in Catherine herself. ‘Madame Catherine’ is an oppressive graphic novel rendered in a sober style in which the conclusions are left to the reader.
Vande Wiele trusts the power of suggestion. A high-class adaptation
**** Knack
Cold, dispassionate and spine-chilling. Vande Wiele is a complete natural at turning prose into a graphic format.
9e Kunst
Suggestive and oppressive. Does full justice to a literary master like De Maupassant. ****
Gazet van Antwerpen
Met moeder in kritieke toestand, moet Ken noodgedwongen een stap terugzetten uit het familiebedrijf. Hij vraagt Barbra om Castelson zeep te leiden. Maar hoe doe je dat? Zakenvrouw zijn? Gelukkig is er de altijd behulpzame Todd die Barbra maar al te graag de knepen van het vak leert.
Ook Rachella Kabuki zit niet stil. Ze wil Barbra zo snel mogelijk weg uit Castelmaine en uit het hart van Ken. Wraak is een gerecht dat je het best koud serveert.
Een nieuwe episode vol spanning, passie en intriges!
Het is 1986 en in New York City is de jacht naar geld, succes en geluk geopend. Maar dat kan de jonge secretaresse Barbra Roberts gestolen worden. Barbra droomt van een prins, net zoals in haar geliefde soapopera's. Ze valt als een blok voor de rijke Kenneth Castelson, en als Kenneth haar ten huwelijk vraagt lijken al haar dromen uit te komen.
Maar wat is er gebeurd met de ex van Kenneth? De ravissante Rachella Kabuki verdween tien jaar geleden en haar lichaam werd nooit gevonden. Is Kenneth ooit over Rachella heen geraakt? Waarom spreekt Kenneth nooit over haar? Werd Rachella misschien vermoord? Dagelijks voelt Barbra de schim van het verleden in hun relatie rondwaren ...
It is 1986 and in New York City the pursuit of money, success and happiness is in full swing. But young secretary Barbra Roberts couldn’t care less. Barbra is dreaming of a prince, like those in her beloved soap operas. She falls head over heels for wealthy Kenneth Castelson, a manufacturer of… soap. When Kenneth proposes to her, all her dreams are about to come true. Or so it seems.
But what happened to Kenneth’s ex? The ravishing Rachella Kabuki disappeared ten years ago and her body was never found. Did Kenneth ever get over Rachella? Why does he never mention her? Was Rachella perhaps murdered?
Glitter, glamour, love, jealousy, intrigue, tears and above all lots of pink: this is Maarten Vande Wiele at his best. His elegant, black brush strokes give playful expression to a world he clearly adores: that of Dynasty and other vintage soap series. With lots of humour, wordplay and plenty of absurd situations, Vande Wiele depicts a series of deliciously superficial characters, the kind you only find in soaps. We’re already looking forward to the denouement in the second part of the series.
‘There are aspects of chicklit in his books, but of the rather evil kind. Barbie meets the Dynasty-vixens.’
De Morgen
Vande Wiele brings total dedication and control to his distinctive drawings. We tend to avoid all soaps, but we love Barbra and Ken.
Cutting Edge
‘No other comic book author is more at home in the soap genre.’
NRC Handelsblad
Order:
‘ABBA zoekt Frida’ gaat over vier jonge muzikanten (Astrid, Bert, Bavo en Anneleen) die besluiten om een ABBA tribute band op te richten: ‘de Honey Honeys’. In het begin zijn hun optredens nogal slecht en amateuristisch, maar langzaamaan krijgt de groep meer succes. Hun shows worden professioneler en populairder. Uiteindelijk begint hun leven meer en meer te lijken op dat van de originele ABBA leden.
Anneleen, in a drunken burst of enthusiasm, auditions for an ABBA tribute band by voicemail. Together with Bert, Bavo and Astrid, she forms the Honey Honeys – they perform at birthday parties and cheesy song festivals at first, but find their way onto larger stages before long. Anneleen and Bavo fall in love, and the tribute band, too, is soon made up of two couples. As their success grows, their lives start to run increasingly in parallel with those of the original ABBA members, with all the associated drama.
Maarten Vande Wiele’s typical cartoon style is a perfect match for this story about glamour and gloss. The simple design and the bright and cheerful colours, which are evocative of the 1970s, create a book that is nicely in keeping with the subject. Vande Wiele’s unabashed love for ABBA leaps off the pages. For one thing, he incorporates translated song lyrics into his dialogues – it’s up to the reader to spot the many references.
Very refreshing and authentic
L’Indépendant
Full of life, freshness, humour and colour
France 3
Order:
Monsieur Bermutier, de onkreukbare onderzoeksrechter, jaagt op oplichters, moordenaars en spoken. Donkere geheimen komen aan het licht. En niet alles is wat het lijkt.
Monsieur Bermutier bundelt vijf literaire kortverhalen van Guy de Maupassant die door Maarten Vande Wiele grafisch bewerkt zijn.
Maarten Vande Wiele adapts five short stories by Guy de Maupassant. In order to create an element running through the stories, he decided to give a character in one of the tales, Inspector Bermutier, a role in each of the other stories too. Bermutier switches between narrator, extra, hero and villain.
These evocative stories share a negative view of humanity: cowardice, egotism and a lack of empathy are the order of the day – an attitude that has become Vande Wiele’s trademark. With his approach, he has put his own stamp on De Maupassant’s imaginative short stories, making them his own.
In ‘Monsieur Bermutier’, Vande Wiele has moved away from his earlier graphic style, with the black planes and clean look giving way to playful watercolours, bright compositions and swirling lines. It is no easy task to transform De Maupassant’s dark mood into an extravaganza of colours, and yet Vande Wiele succeeds with aplomb.
A pleasure to leaf through
Cutting Edge
The book grabs hold of you and does not let you go
PlaneteBD.com
Pleasant reading that captivates the reader from the very first pages
RTBF
Order:
Drie vriendinnen willen het in de Parijse glamourwereld maken. Hope heeft een geschonden gezicht maar droomt er toch van topmodel te worden. Faith aast op een carrière als zangeres en deinst er niet voor terug vuile spelletjes te spelen als die haar maar verder kunnen helpen. Chastity wil rijk en beroemd worden, het maakt niet uit hoe, en zet haar mooie lichaam in om te krijgen wat ze wil. Alledrie betalen ze de tol van de roem.‘
Paris is een must voor elke die-hard fashionista, graphic novelista, én de rest van de bevolking.’
Walter Van Beirendonck & Dirk Van Saene
‘Paris’ must be the most exquisitely dressed graphic novel the world has ever seen, where designer labels and vintage couture play as much of a role in the story as the debauched characters themselves. Full of beautiful people with ugly ideas, this book is an unhealthy cocktail of ‘Sex & The City’ and ‘Vogue’, with a generous splash of ‘The Valley of the Dolls’, and a covert dose of Chuck Palahniuk’s ‘Invisible Monsters’ for bite.
This sordid tale of one city consists of two parts: ‘I Love Paris’ and ‘I Hate Paris’, each charting the rise and dramatic fall of three fashionistas trying to make it in the cut-throat modelling industry. Faith hopes to make it as a singer, Hope has faith that the disfiguring scar on her once flawless face can be fixed with a strategic ‘do, and Chastity is willing to do literally anything to get her bejeweled fingers on a mountain of cash. But the three of them categorically fail to live up to their names in their grim desperation to make it big.
Vande Wiele has illustrated a knowingly ridiculous yet loving portrayal of a world he clearly adores, bringing an elegant black line to the page as he pays tribute to the most superficial of the brilliantly superficial.
This is a no holds barred trash graphic novel.
The Comics Journal
A fresh and frank satirical twist to the cliche ‘fashion victim’
Paul Gravett
Order:
De Londense Doctor Carnacki is een bevallige parapsychologe, geroemd om haar kennis, beroemd om het doorgronden van onoplosbaar gewaande bovennatuurlijke en mysterieuze zaken.
In 'De uil en de pussycat' doet de kersverse kasteeleigenaar John Tassoc beroep op haar diensten. Zijn kasteel wordt geterroriseerd door een vreemd, snerpend en gekmakend geluid en hij wil dat Carnacki de oorzaak van het geluid elimineert. Een kolfje naar haar hand.
Bestel hier: